six seasons

Hoe kunt u uw bedrijf voorbereiden op het feestseizoen in 2021

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De feestdagen komen eraan en elk bedrijf zou zijn strategie voor dit seizoen moeten ontwikkelen. Volgens Deloitte wordt voor de feestdagen van dit jaar een omzetstijging van zo’n 7-8% verwacht. Als we in het geval van consumenten verwachtten dat ze meer zouden kopen dan in 2020, maar als we het over zaken hebben, kunnen we zeggen dat de effecten van de pandemie nog steeds op veel manieren voelbaar zijn. Van het verhogen van belastingen tot omslachtige leveringen of onvoldoende personeel, ze zijn allemaal in meer of mindere mate voelbaar, afhankelijk van het bedrijf. Al deze obstakels zullen de voorbereiding op de feestdagen nog belangrijker maken om de verkoop te verhogen. Je moet ervoor zorgen dat je de fouten van vorig jaar niet herhaalt, maar ook je digitale marketingstrategie aanpassen om het publiek geïnteresseerd te houden. Door goed te plannen, zult u zelfs uw verkoopdoelen kunnen overtreffen.

Hier zijn 3 tips om uw bedrijf voor te bereiden op de feestdagen:

1. BEGIN MET EEN GRONDIGE ANALYSE

Een van de dingen die u moet doen voordat u overgaat tot de daadwerkelijke planning, is het analyseren van de vakantieperiode van 2020. Als u dat doet, moet u rekening houden met de dingen die goed gingen, de dingen die fout gingen, de onverwachte problemen die zich tijdens de manier, de behaalde resultaten, maar ook wat de gevolgde strategie was. Zodra u al deze details hebt vastgesteld, kunt u zien wat u moet verbeteren, welke praktijken u moet volgen, wat de oplossing zou zijn voor problemen die zich in het verleden hebben voorgedaan, maar ook de implementatie van manieren om het optreden van onvoorziene problemen. In deze richting is ons advies om na te denken over de onregelmatigheden die zich onderweg kunnen voordoen en voor elke onregelmatigheid een oplossing te zoeken. Het hebben van een dergelijke oplossing zal het voor u veel gemakkelijker maken om de situatie te beheren als ze zich voordoen.

2. DE WEBSITE VOORBEREIDEN

Aangezien de wereldwijde epidemiologische situatie nog steeds ongunstig is, behoudt online winkelen zijn suprematie ten opzichte van fysiek winkelen. De dagen dat we van de ene winkel naar de andere liepen om de meest geschikte cadeaus voor onze dierbaren te vinden, zijn voorbij. Nu navigeren we van de ene website naar de andere om onze gezondheid te beschermen en tijd te besparen. In deze omstandigheden is het als ondernemer absoluut noodzakelijk om de website klaar te hebben voor de lawine van gebruikers die de komende periode zullen binnenvallen. Dit is het perfecte moment om de nodige upgrades te doen, maar ook om eventuele fouten op te lossen, soepel te werken en een groot aantal klanten te kunnen beheren. U moet ervoor zorgen dat u alle problemen met betrekking tot de verwerking van betalingen oplost, zodat u geen onverwachte gebeurtenissen ervaart die de werking van de website verstoren en de consumentenervaring beïnvloeden. Vergeet niet uw leverings- en retourmethode, betalingsbeleid, promotionele prijzen en dergelijke bij te werken. Een optioneel element, dat zeker op prijs zal worden gesteld, is het kiezen van een seizoensthema, waarmee de gebruiker kennismaakt met de vakantiesfeer.

3. PAS UW DIGITALE MARKETINGSTRATEGIE AAN

Zonder een goede digitale marketingstrategie, aangepast aan de feestdagen, zal het behoorlijk moeilijk zijn om de aandacht van de doelgroep te trekken en vast te houden. Tijdens deze periode zijn alle componenten uiterst belangrijk, en een verstandig gebruik kan verrassende resultaten opleveren. Enkele elementen die zouden moeten ontbreken in de digitale vakantiemarketingstrategie zijn:

SOCIAL MEDIA MARKETING

Als uw merk nog geen solide aanwezigheid heeft op sociale media, is het tijd om de nodige acties te ondernemen om het te laten groeien. Social media platforms zijn de perfecte plek om te communiceren met het huidige publiek, maar ook om nieuwe klanten te bereiken. Bovendien kunnen gebruikers die uw pagina’s bereiken naar de website worden geleid, waardoor het verkeer en zelfs de verkoop toenemen. Maak dus een specifiek plaatsingsplan en zorg er vervolgens voor dat u kwaliteitsinhoud verspreidt die de aandacht van gebruikers trekt.

EMAIL MARKETING

E-mailmarketing is een kans om de verkoop te maximaliseren, maar het succes ervan hangt sterk af van de inhoud die u ervoor kiest om er doorheen te verspreiden. Enkele interessante onderwerpen die u in vakantienieuwsbrieven moet opnemen, zijn aantrekkelijke aanbiedingen, kortingsbonnen of extra voordelen voor trouwe klanten. Als u dit nog niet heeft gedaan, kunt u overwegen om een ​​geautomatiseerde e-mail voor verlaten winkelwagentjes te implementeren, waarmee u het aantal achtergelaten winkelwagens kunt verminderen en het aantal voltooide bestellingen kunt verhogen.

GOOGLE SHOPPING ADS

Een goede manier om uw producten en diensten onder de aandacht van consumenten te brengen, is door middel van winkeladvertenties. Ze worden aanbevolen omdat ze in het oog springen, vanwege de visuals, maar ook omdat ze consumenten in staat stellen om in realtime producten van verschillende websites te vergelijken. Als een gebruiker onder deze omstandigheden uw website bezoekt, is de kans groter dat hij een aankoop doet. Volgens Matt Madrigal, VP en GM bij Google Shopping, zijn er elke dag meer dan 1 miljard winkelsessies op Google! Deze informatie moet uw keuze motiveren om Shopping-advertenties op te nemen in uw marketingstrategie.

Vergeet naast al het bovenstaande niet om de geest van de vakantie te onthouden, om uw team voortdurend aan te moedigen, maar ook om plezier te hebben! Als je dingen met plezier doet, zijn de resultaten precies goed! Voel je je overweldigd of wil je aanvullend advies dan kun je altijd contact met ons opnemen, de specialisten van het Marketiu team staan ​​altijd klaar om je een helpende hand te bieden!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Copyright © 2021 Six Seasons