De beste en kortste marketing SEO-checklist

“Ik hoop dat dit iemand helpt – ik heb dit geschreven als antwoord op een paar mensen in / r / SEO en had er goede DM’s over, dus besloot ik er gewoon een bericht van te maken. De lijst is tafelinzet voor elke online marketing, en is zeker niet volledig – hopelijk kunnen anderen er ook hun voorgestelde taken aan toevoegen. “

  1. Download Google Tag Manager (tagmanager.google.com) en installeer die pixel op de pagina.
  2. Haal al uw trackingpixels in de tagcontainer – dus uw Facebook-trackingpixel en vervolgens Twitter, Quora, Adwords, LinkedIn, Reddit – ze hebben allemaal trackingpixels. Haal ze allemaal! Download ook hotjar.com of crazyegg.com zodat je daadwerkelijk zicht hebt op wat je mensen doen – elke veeg, tik, muisbeweging en klik – allemaal opgenomen voor jou om te zien wat mensen WERKELIJK op je site doen versus wat je DENKt dat ze aan het doen zijn!
  3. Laat uw Google Search Console aansluiten op uw Google Analytics op uw Adwords – er zit hier een hoop in en het is vervelend, liegen niet. Ik kan je op afstand helpen als je een hand nodig hebt of iemand anders in r / forhire.
  4. Stel uw conversiepixelgebeurtenissen in op alle gebeurtenissen die ik in (2) heb genoemd – deze verschillen van de standaardpagina-trackingpixels, omdat ze bijhouden wie naar welke van uw pagina’s komt: wat een CONVERSIE-pixel doet, is volgen wanneer iemand koopt , of waar ze zich aanmelden voor uw nieuwsbrief of u enz. bellen – werkelijke dingen die u daar en dan geld opleveren, in tegenstelling tot alleen volgen.
  5. Maak aangepaste doelgroepen in Facebook, Twitter, AdWords en al degenen in (2). Een aangepaste doelgroep is waar u uw bestaande e-mails neemt en ze uploadt naar elk platform, waar het platform vervolgens de e-mails koppelt aan accounts op dat platform. Nu heb je misschien alleen 100-200 e-mails bijvoorbeeld, en deze ZULLEN NIET genoeg zijn om vervolgens een advertentie naar te sturen, BUTTTTT je kunt dan “lookalike doelgroepen” creëren in de platforms waar elk platform afgaat en mensen vindt die heel goed overeenkomen de kwaliteiten, ambities, verwachtingen, dromen, verlangens en marketingdemografie van de miljoenen beschikbare mensen waarover het gegevens heeft (zie waarom Facebook nu onder massale PR-controle staat?) en geeft u dat publiek om vervolgens naar toe te brengen.
  6. Maak een opt-in voor een nieuwsbrief die op de site verschijnt na een ingestelde schuifperiode en / of tijd op de site. Stel de pop-up ook in om te verschijnen wanneer iemand de site verlaat – dit wordt letterlijk een pop-up “exit intent” genoemd. Ze zouden toch vertrekken, dus kunnen ze net zo goed proberen hun gegevens te achterhalen.
  7. Creëer nog meer aangepaste doelgroepen van mensen die specifieke pagina’s bezoeken of op specifieke knoppen klikken of die aan winkelwagen toevoegen maar dan niet kopen – evenals een voor kopers ook! Deze aangepaste doelgroepen zijn geweldig voor wat we ‘retargeting’ of ‘remarketing’ noemen. Mensen komen naar uw site en doen wat shit, maar kopen bijvoorbeeld niets, maar de trackingpixels ‘vuren’ en wanneer ze gaan terug naar hun favoriete sociale-mediaplatform – nou, er is de retargeting-advertentie voor het product waar ze naar keken of de categorie waar ze uit kozen. Je hebt dit zelf gezien als je naar een kledingstuk of portemonnee of wat dan ook kijkt – wanneer je het niet koopt, lijkt het product je te volgen op internet, ongeacht waar je heen gaat (als de marketeer bekwaam genoeg is!)
  8. ZORG ERVOOR dat u uw Google Analytics-configuratie bij uw e-commercepakket hebt – dus wanneer mensen beginnen te kopen, weet u waar ze zijn, welk apparaat, hoe laat het beste converteert, hoe vaak ze terugkwamen op de site voordat ze kochten – en dan in staat zijn af te breken welk product (en) het best verkopen op basis van actuele gegevens in plaats van gevoel.
  9. Zorg ervoor dat je je Instagram-account hebt ingesteld voor zakelijk gebruik en zorg ervoor dat je winkeltagsgebruik aanvraagt ​​- deze zijn van onschatbare waarde voor mensen die op je itemfoto in je feed tikken ZONDER advertenties (soms!) Voor mensen om vervolgens op te tikken en koop daar en dan. Krachtige dingen, maar je moet je instagram-account als bedrijf laten verifiëren.
  10. Over bedrijfsverificatie gesproken: zorg dat uw Google Mijn Bedrijf ook helemaal is ingesteld. We hebben het hier al gehad over Analytics + Search Console enz., Maar wanneer je je Google Mijn Bedrijf hebt ingesteld, alle instellingen met een adres op de kaart dat wordt geverifieerd, telefoonnummer, webadres en openingstijden enz. – dat leidt vervolgens tot geweldige dingen: Review extensies, locatie-extensies en oproepextensies en eigenlijk ALLE Adwords-advertentie-extensies kunnen vervolgens worden gebruikt om uw concurrenten te misleiden. Alles kan vrij worden ingesteld, behalve de PPC natuurlijk!
  11. Ga aan de slag met video-inhoud! Laat enkele producten zien die gemaakt zijn, laat ze zien in gebruik van klanten die vertellen hoe blij ze zijn, laat kinderen zien met je patches – trek echt aan de touwtjes en investeer de emotie van iemand die de video’s bekijkt. Ja, zelfs voor patches.
  12. Stel ook uw YouTube-kanaal in – zet die video’s daar op YouTube en Facebook op uw bedrijfspagina EN OP UW PERSOONLIJK FB-profiel ook! Doe zaken vanuit uw persoonlijke profielen en behandel alle sociale netwerken nu als zakelijke wegen, in plaats van familie en vrienden te posten – doe dat nog steeds, maar houd het tot een minimum zodat u mensen wat transparantie over de persoon kunt tonen ACHTER het bedrijf.
  13. Ontvang AL uw video’s die u plaatst, getranscribeerd met bijschriften van rev.com – $ 1 per video-minuut, en het helpt bij het bekijken en rangschikken van uw video.
  14. Als je bent aangesloten in je Google Search Console, kun je je YouTube-kaarten activeren met de link naar je site die op elk gewenst moment tijdens de video kan worden gegenereerd. Dit is echter de kicker – YT heeft recent iedereen in het kleinbedrijf net begonnen, door te zeggen dat je die functie alleen kunt hebben als je veel abonnees en kijktijd hebt. Koop ze. Maak je geen zorgen – je geeft geen flitsende berichten over deze nep-abonnees omdat je dit ALLEEN doet om de YT Cards met Link-functie ontgrendeld te krijgen. Voel je niet slecht of nep – YT heeft dit bij zichzelf gebracht.
  15. Leef je hart uit. Stream de apparaten die worden gemaakt live en laat de kijkers nog een paar echte hartverscheurende verhalen zien. Die shit wordt gedeeld. VEEL.
  16. Instagram influencer marketing is goed als het werkt – maar controleer hun account voor het aantal nepvolgers versus echte volgers. Er zijn enorm veel gratis tools in de buurt, maar op het moment van schrijven schrijven Facebook (die instagram bezitten) hun API hard, zodat veel van de tools binnenkort niet meer werken. Vind een. Verzamel het voor informatie zo veel als je kunt, zo lang als je kunt, en DM dan deze accounthouders die hen een verwijzingsvergoeding aanbieden – je hebt een UTM-tracking-URL nodig voor die Influencer om uit te geven, zodat je eventuele verkopen kunt traceren naar hen. OF u kunt instemmen met een vast bedrag – zeg 4c per echte volger voor een schreeuw. De resultaten zullen variëren, maar je weet tenminste dat je nu tools hebt om een ​​Insta-account te analyseren.
  17. Ik kan het niet helpen, maar ik denk dat Facebook-, Instagram- en YouTube-advertenties voor zichtbaarheid en verkeer, met MISSCHIEN AdWords voor retargeting (retargeting-verkeer is veel goedkoper dan ‘koud’ verkeer, trouwens) de manier zou zijn om hiervoor te gaan. Alleen een gevoel.
  18. Kijk of je wat PR kunt krijgen door SourceBottle of HelpAReporter te gebruiken en in blogs, tijdschriften, tv enz. Te verschijnen als een ‘feel good’-verhaal. Vrij om te doen, alleen jouw tijd.
  19. Voer een zoekopdracht uit op de sites van uw concurrenten met WhatRunsWhere en kijk welke zoekwoorden ze op hun site gebruiken – u gebruikt die informatie vervolgens om blogs rond die zoekwoorden te schrijven en ook om betere advertenties weer te geven dan deze op AdWords!
  20. ZORG ERVOOR dat u ook uw telefoonnummer op de site hebt staan ​​- vaak willen mensen gewoon met iemand praten. Plaats bovenaan uw pagina het nummer en de ‘Stuur ons ook een bericht’ – dit kan een Facebook Messenger-widgetknop zijn die vervolgens uw pagina een bericht stuurt, of als u misschien iets gebruikt zoals de miljarden websites voor instant messaging SaaS die er zijn
  21. Als je de traditionele snoozefest ‘Nieuwsbrief ontvangen’ hebt, zorg er dan voor dat je een geweldige CRM hebt die je gaat GEBRUIKEN om die coole als f * ck en interessante nieuwsbrieven te sturen – begin met MailChimp of Active Campaign of wowtools .io (AC of WOW! Tools beter omdat u uw contactpersonen kunt ‘taggen’. Met deze tags kunt u het verzenden automatiseren op basis van bestaande of niet bestaande tags – nog een gesprek hierover omdat het complexer is dan hier te schrijven, over doelgroepsegmentatie en marketingautomatisering, enz.). Er is een coole als f * ck WordPress-plug-in die wowq.io wordt gebruikt – dit kan ze alle vragen stellen over een pop-upquiz of vragenlijst en vervolgens elk antwoord dat ze geven taggen, die vervolgens met je CRM “praat” en vervolgens automatisch je e-mailinhoud op basis van hun antwoord (en). Nuttig. Betaald.
  22. Probeer en gebruik Reddit iAmA – u verkoopt zonder te verkopen, terwijl u (hopelijk!) Een aantal vragen over uw branche beantwoordt. Het is een beetje buiten de norm van wat je doet, dus Reddit zal het geweldig vinden. Verkoop niet hard – beantwoord gewoon vragen en wees transparant en ja, geef zelfs uw links waar nodig.

Hopelijk is dit een aantal coole informatie om je in de goede richting te krijgen (of iemand anders die dit leest).

Abonneer op onze nieuwsbrief

Ontvang updates en leer van de beste

wie zijn wij?

We zijn een team van ontwerpers, ontwikkelaars en bedrijfsstrategen gevestigd in Utrecht. We ontwerpen en bouwen gebruikersgerichte web-apps, websites en merken voor startups…

contactgegevens

blog

  • seo
  • adwords
  • logo ontwerp
  • grafische vormgeving
  • online marketeer

cases

  • utrecht slotenmaker
  • team sowieso
  • quickblue
  • velox delivery
  • car lease deals
© 2019 six seasons. Alle rechten voorbehouden.